Twee bekende bezoekers - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Steven Mijnhout - WaarBenJij.nu Twee bekende bezoekers - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Steven Mijnhout - WaarBenJij.nu

Twee bekende bezoekers

Door: Steven Mijnhout

Blijf op de hoogte en volg Steven

24 November 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Beste familie en vrienden,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste reisverslag op het internet plaatste, dus vond ik het wel weer tijd voor een nieuwe.

Ik zit hier nu net 2 maanden, en begin nu ook het gevoel te krijgen dat ik geen toerist meer ben. Mijn nieuwe dagelijkse routine verloopt doordeweeks prima, en ik heb ook niets meer te klagen over de warmte van de zon, die hier ongeveer iedere dag schijnt.
In de weekenden lekker terug naar ‘huis’, om even ouderwets lang uit te slapen, en om te genieten van het leven hier in Kaapstad.

Nieuwe kamergenoot
Vijf weken geleden deed ik de deur van mijn kamer in het hostel open, en daar stond hij dan. Een 1.95m lange, brede, blonde, tanktop dragende Schot. Ik deel dus voor de rest van het jaar mijn kamer met Rob Lind (Scottie). Maar ik kan eigenlijk niet klagen, buiten het snurken dan. Hij houdt van dezelfde muziek, sport graag, is het liefst altijd buiten en slaat op zaterdagavond een drankje ook niet af. Vorige week hebben we daarom ook samen VIP tickets gekocht voor Ultra Music Festival South Africa. 13 februari ga ik dus even gedag zeggen tegen mijn Nederlandse vrienden, zoals Martin Garrix, Afrojack en Hardwell. Ik ben benieuwd hoe onze Valentijnsdag eruit gaat zien ;).

School Staff Cricket Match
Bij de sport cricket denken mensen vaak aan saaie, dagenlang-durende wedstrijden. Afgelopen woensdag heb ik zelf voor het eerst in mijn leven cricket gespeeld, met de sommige ‘staff members’ van de school. En eerlijk gezegd, het was zoveel leuker dan ik had verwacht. Misschien kwam dat ook vooral omdat we de wedstrijd hadden gewonnen. Ik zou het graag nog een keertje doen.

Ouders op bezoek
Ik ben eigenlijk nog maar net uit huis en vond het wel een fijn idee dat ik even lekker een jaartje geen ouderlijk toezicht zou hebben. Maar toen ik 2 weken geleden op zaterdag op het vliegveld stond, en 3 bekende gezichten uit de douane-poortjes zag lopen, was er toch wat blijdschap van binnen. Mijn ouders en mijn oom kwamen op bezoek, ookal was het maar voor 3 dagen. Blijdschap was er vooral omdat ik ze toen eindelijk kon laten zien waar ik nou eigenlijk mijn tijd doorbreng.
Zondag:
Keith, Granny (Oma), pap, mam en ikzelf vertrokken in de ochtend in de richting van Hermanus. Het zou ongeveer dezelfde tour worden, die ik al eens eerder had gedaan, maar goed ik dacht ik doe het voor mijn ouders. Onderweg stopten we natuurlijk ook even bij de pinguins, waar we ook al een schim van een walvis zagen aan het wateroppervlak. En jahoor, eenmaal aangekomen in Hermanus zagen we een van de meest spectaculaire wezens op aarde hoog boven het water uitkomen. Ja, de derde keer dat ik in Hermanus was, sprongen en flipperde de walvissen als jonge puppies. Het was een geweldig verschijnsel om mee te maken. Mijn ouders boffen maar weer. Teruggereden via Franschhoek en Stellenbosch om uiteindelijk aan te schuiven aan het diner.
Maandag:
Vroeg op, want ik moest natuurlijk gewoon weer naar school. ‘s Middags een rondje gereden met prachtige uitzichten over de stad. Aan het eind van de middag kwamen we uit in het mooie strandplaatsje Camps Bay. Na genoten te hebben van een waanzinnige zonsondergang, hadden we afgesproken in het centrum met onze piloot, Oom Arno. Uit eten geweest bij CityGrill, met lakens om ons heen geslagen, want het was nog best koud zo savonds in de wind.
Dinsdag:
Het was nog even afwachten of de wind niet te hard zou waaien, maar op de laatste dag dat mijn ouders in Kaapstad waren, hebben we hetgene beklommen waar Kaapstad bekend om staat, de Tafelberg. Na een klim van 1,5 uur, op net iets te hoge oncomfortabele traptreden, kwamen we met alle andere toeristen, die de kabelbaan namen, aan op de top van de berg. Het uitzicht was ‘amazing’.
’s Middags heb ik ze de school en het hostel, waar ik woon, laten zien. De directeur, mr. Richardson, vroeg nog of we een keertje op de koffie kwamen, maar we moesten alweer de auto in, om thuis alles klaar te maken voor de terugvlucht. Savonds mijn ouders weer afgeleverd aan mijn oom, die ze veilig en met een hele bijzondere ervaring rijker op Nederlandse bodem heeft gezet.
Ik noem dit bezoek ‘kort maar krachtig’. Ontzettend veel gezien in die 3 dagen. Dat belooft wat voor de tweede keer in januari/februari.

Grade 10 Camp
Vrijdag vertrek ik met de gehele ‘4e klas’ op een 10-daagse hike in de Cederberg. De jongens die het vorig jaar beleefd hebben zeggen dat het een ‘life-changing experience’ is. Tien dagen in de bergen wandelen, je eigen eten koken, slapen onder de sterrenhemel, en vooral geen internet. Het is voor mij een eer om mee te mogen. Ook nieuwe hikingboots gekocht en van mijn host-family een backpack geleend. Nu nog alles inpakken en vrijdagochtend om 06:00 vertrekken richting de Cederberg Mountains. Hopelijk kom ik heel ‘thuis’.

Meteen na dit kamp beginnen de december vakanties. Wat de plannen precies zijn weet ik nog niet, maar dat laat ik nog weten.

Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steven

Actief sinds 13 Sept. 2014
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 4209

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 13 Juni 2015

Een onvergetelijke reis

Landen bezocht: